گـــــــــــــاهنوشت های دانشــجوی ترکمن

دانشجوی ترکمن صحرا حافظ فرهنگ ترکمن صحرا
گـــــــــــــاهنوشت های دانشــجوی ترکمن

هدف از راه اندازی این وبلاگ حرکتی هر چند کوچک ولی سازنده در جهت حفظ ارزش های ترکمن و ترغیب دیگر دانشجویان ترکمن در این جهت است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

آموزش زبان ترکمنی در داشگاه ها

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۲۱ ق.ظ

مصاحبه با آقای دکتر اوزونی دوجی ، ریاست دانشگاه پیام نور مراوه تپه :

اترک : آقای دکتر در حال حاضر چه رشته های تحصیلی در دانگاه پیام نور مراوه تپه ، ارائه می شود ؟

*در حال حاضر در دانشگاه پیام نور مراوه تپه دو رشته ی علوم تربیتی و مدیریت دولتی با تعداد 180 دانشجو در حال آموزش می باشد . که در بهمن ماه ما پذیرش دانشجوی فراگیر هم داریم .

اترک : آیا برای سال تحصیلی آینده برنامه ی خاصی برای افزایش رشته ای دانشگاه دارید ؟

*بله رایزنی های لازم انجام شده است و ما برای سال تحصیلی آینده 6رشته ی جدید اضافه خواهیم نمود . این رشته ها شامل : حقوق - روانشنلسی - حسابداری - مشاوره - مهندسی کشاورزی و رشته ی علوم اجتماعی می باشد .

اترک : مهمترین مشکل دانشجویان غیر بومی شما چه مشکلی است؟ 

*مهمترین مشکل دانشجویان غیر بومی ما ، بعد مسافت ، مشکلهای رفت و آمد به خصوص در زمستان با توجه به گردنه ی برف گیر شهرستان و هزینه های بالای رفت و آمد می باشد که اگر در خصوص اسکان دانشجویان برنامه ی خاصی تدارک دیده شود وضعیت پذیرش دانشجو در مراوه تپه بسیار بهتر از این خواهد شد .

اترک : در خصوص ساخت دانشگاه چه برنامه هایی صورت گرفته است

*کمسیون واگذاری مسکن و شهرسازی با واگذاری زمینی در حدود 3هکتار در ورودی شهر از سمت گنبد ، موافقت نموده است و در صورت نهایی شدن این برنامه ، موافقتهای مالی آن نیز قبلاً توسط دانشگاه  مرکز گرفته شده است و در بودجه سال قبل حدود 10میلیارد برای ساخت آن در نظر گرفته شده بود .

اترک : در خصوص بین المللی شدن این شعبه ی دانشگاه پیام نور چه اقداماتی صورت گرفته و اگر این امر صورت بپذیرد چه رشته هایی برای این دانشگاه درنظر گرفته خواهد شد؟

*ما هنوز فضای مستقلی برای دانشگاه آماده نکرده ایم ، اما اگر این مشکل ما حل شود ، این شعبه ی دانشگاه پیام نور از جمله شعبه هایی از دانشگاه پیام نور است که پذیرش دانشجوی خارجی خواهد داشت و به احتمال زیاد ، یکی از رشته های مدنظر ، رشته ی زبان و ادبیات فارسی خواهد بود.

اترک : آیا برای آموزش زبان و ادبیات ترکمنی هم در دانشگاه برنامه ای دارید ؟

*آموزش زبان های قومی جزو مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است (یعنی اگر مصوبه اش صادر شود به عنوان دو واحد درسی اختیاری می تواند تدریس شود) .و در صورت صدور این مصوبه به دانشگاه ها برنامه ی این آموزش هم در دانشگاه پیام نور مراوه ته شروع خواهد شد .

با تشکر از وقتی که به ما دادید.

از خوانندگان این مطلب تقاضا میشود این مطلب را در اختیار عموم قرار داده تا به واقعیت تبدیل شود ، البته با حمایت های سما عزیزان.

جامی خبرنگار اترک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۸
دانشجوی ترکمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی