گـــــــــــــاهنوشت های دانشــجوی ترکمن

دانشجوی ترکمن صحرا حافظ فرهنگ ترکمن صحرا
گـــــــــــــاهنوشت های دانشــجوی ترکمن

هدف از راه اندازی این وبلاگ حرکتی هر چند کوچک ولی سازنده در جهت حفظ ارزش های ترکمن و ترغیب دیگر دانشجویان ترکمن در این جهت است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

مقالات راه خطا تا به کی؟

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۱، ۰۲:۱۱ ق.ظ

- داستان از جنگ مابین دو قبیله عمده ترکمن در ترکمن صحرا آغاز می گردد . جنگی خانمان برانداز و هستی سوز که در نهایت نیروی هر دو قبیله ترکمن را تحلیل برده به نحویکه دیگر توان حتی دفاع از خود را نیز ندارند .
داستان از نظر محتوا خالی از هرگونه اطلاعات سودمند راجع به ترکمنهاست ، که حتی مکان زندگی دو قبیله ترکمن نیز برعکس آورده شده .
در نهایت نیز پسر گلن اوجا فرزندش را ( نوه گلن اوجا ) به شهر ( ولایت ) می فرستد تا از غیر ترکمنها علم طبابت بیاموزد و ترکمنهای وحشی را که از علم طبابت هیچ نمی دانند و از یک درخت مقدس مداوا می جویند را مداوا نماید .
آیا ترکمنها اینگونه بوده اند ؟
نویسنده رمان غیر از تحقیر ترکمنها در این قسمت چکار دیگری انجام داده است ؟
در این رمان از کدامیک از افتخارات ترکمن سخنی به میان آمده است ؟
در دوره نوجوانی این حقیر زمانیکه فیلم آتش بدون دود از شبکه سراسری پخش می گردید ، اینجانب بی صبرانه منتظراین سریال می شدم تا ادامه سریال را تماشا نمایم . تاثیر این سریال در روحیه نوجوانی چون من این بود که تعلق داشتن به قبیله پیروز باعث افتخار من و تحقیر قبیله شکست خورده باعث ارضاء روحیه خودپرستی اینجانب می گردید .
آیا هدف نویسنده این رمان ، ایجاد تفرقه مابین دو قبیله ترکمن آنهم در زمانیکه می رفت تا اختلافات قبیله ای به کل از جامعه ترکمن رخت بربندد ، نبود ؟
آیا به سریال درآوردن این رمان خواسته رژیم منحط پهلوی نبود تا به اختلافات کهنه ترکمنها دامن بزند ؟
چه چیز این رمان باعث تعریف و تمجید از آن گردیده ؟
باشد که در آینده رمانهایی از نویسندگان ترکمن را شاهد باشیم که به زبان ترکمنی و در جهت به نمایش درآوردن افتخارات ملی و میهنی ترکمنها بوده و ترکمنها را در جهت اتحاد یاری رساند .
ما قبل از تعلقات قبیله ای ، یک ترکمن هستیم .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۶
دانشجوی ترکمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی