گـــــــــــــاهنوشت های دانشــجوی ترکمن

دانشجوی ترکمن صحرا حافظ فرهنگ ترکمن صحرا
گـــــــــــــاهنوشت های دانشــجوی ترکمن

هدف از راه اندازی این وبلاگ حرکتی هر چند کوچک ولی سازنده در جهت حفظ ارزش های ترکمن و ترغیب دیگر دانشجویان ترکمن در این جهت است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

نقشه قومی ایران

جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۴۱ ب.ظ

این نقشه که از سایت «نقشه های جهان»(Maps of the World) گرفته شده است، تصویری عمومی از ساختار قومی ایران ارائه می دهد. در نقشه می توان، موقعیت آذری ها، بلوچ ها، تالش ها، ترکمن ها، عرب ها، قشقایی ها، کردها، گیلک ها، لرها، مازندارنی ها، و فارس ها را که آنها نیز به عنوان یک قومیت مطرح شده اند، مشاهده کرد. هر چند نمی توان این نقشه را به طور کامل پذیرفت و به خصوص سخن گفتن از فارس ها به مثابه یک قومیت قابل قبول نیست، اما نقشه در خطوط کلی اش می تواند به ما امکان به دست آوردن برآوردی از موقعیت ایران را بدهد.

این نقشه که از سایت «نقشه های جهان»(Maps of the World) گرفته شده است، تصویری عمومی از ساختار قومی ایران ارائه می دهد. در نقشه می توان، موقعیت آذری ها، بلوچ ها، تالش ها، ترکمن ها، عرب ها، قشقایی ها، کردها، گیلک ها، لرها، مازندارنی ها، و فارس ها را که آنها نیز به عنوان یک قومیت مطرح شده اند، مشاهده کرد. هر چند نمی توان این نقشه را به طور کامل پذیرفت و به خصوص سخن گفتن از فارس ها به مثابه یک قومیت قابل قبول نیست، اما نقشه در خطوط کلی اش می تواند به ما امکان به دست آوردن برآوردی از موقعیت ایران را بدهد.همانگونه که در نقشه مشاهده می شود، علاوه بر تنوع قومی ایران، این اقوام عمدتا بر حاشیه های مرزی و همچنین در سطح کل کشور پراکنده اند و تداوم های قومیتی در فراسوی مرزها نیز مشاهده می شود. افزون بر این، نقشه تصویری از توزیع جمعیت سنی در کشور را نیز نشان می دهد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۵
دانشجوی ترکمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی